Kurou 
Kluba biedrs
 2005 Outlander 2.0 Turbo
Atbildes: 3482 |
Atbilde saņemta: 02.12.2019 22:07 Tēma: bremzes |
|
|
Gribu padalīties ar informāciju par to, kā cīnījos ar bremzēm. Pareizāk ar to, ka bremzes negribēja pilnībā atlaisties un es ar to cīnījos.
Pavasara beigās parādījās bieži sastopama lieta – mašīnai pilnībā neatlaidās bremzes. Likās, ka vienkārši jāveic kārtējā bremžu suportu tīrīšana. Nesteidzīgi man viņu uztaisīja. Nekas nemainījās. Brīdi pabraukāju. Degvielas patēriņš bija pieaudzis par 1/3. Braucu ar gāzi, tādēļ pārāk nestresoju.
Suportiem nomainīja vadīklas un gumijas, apskatījās virzuļus, salika visu kopā. Braucu un jūtu, ka nekas nav mainījies, tikai ir parādījusies tāda interesanta lieta, ka no rīta sākot braukt, viss ir kārtībā. Bet pēc kaut kāda braukšanas brīža bremžu pedālis paliek cietāks, bremzes sāk saķert uzreiz, asi bremzējās un mašīna vairs brīvi neripo. Taustot bremžu diskus pēc kāda gabala nobraukšanas, priekšējie ir ļoti karsti, gan dažādā karstumā, pakaļējie viens, salīdzinoši, vēsīgs, otrs siltāks.
Nākošais solis: visus bremžu suportus uz smilšu strūklu, jaunas iekšas, jaunas gumijas. Nekas nemainās.
ABS drošinātāja izņemšana. Problēma nepazūd....
Izložņāju forumus par Micukiem. Neviens nav bijis ar tādu problēmu.
Palēnām sākās dusmas.
Domāju, ja jau sāk palikt sarežģītāk tad braukšu uz Skandi. Uz bremžu diagnostiku. Pieteicos, aizbraucu. Nodiagnosticēja, ka visam pie vainas rokas bremzes sastāvdaļas, tās esot izjukušas un taisa mēslus. Rokas bremzi sataisīja, visu nomainīja. Problēma nepazūd.
Braucu vēlreiz uz Skandi un pārliecinu, ka nekas nav labi un pirms diagnostikas vajag pabraukāties pa rajonu, lai parādās tracinošais efekts. Atstāju mašīnu, pēc pāris stundām man zvana: problēma atrasta. Viņi paklausīgi pavizinājušies (man bija palicis neizslēgts videoreģistrators un to pārskatot, tiešām godīgi bija vizinājušies pa rajonu) un kad sākusies nejēdzība, tā uzreiz uzdzinuši uz pacēlāja un konstatējuši, ka bremzējās kreisais priekšējais ritenis. Sākuši pētīt kas un kā, izrādījies, ka riteņa gultnim nav uzlikts sprostgredzens, līdz ar to ritenis pastaigājot mazu gabaliņu no savas vietas un spiežās klāt pie bremžu klučiem. Nomainīja gultni, uzlika sprostgredzenu. Viss. Brauc laimīgs.
Tikai radās bišķi nesaprašana: kā tā? Līdz šim gultnis ritenim, kamēr autiņš ir manā īpašumā (no 14. gada), nav bijis mainīts. Un pirms tam viss bija labi. Bet trakākais: problēma nepazuda...
Sākās jau lielākas dusmas.
Uz Skandi vairs nebraucu, jo neticēju, ka viņi sekmīgi atradīs vainu.
Visapkārt speci un nespeci met nākošo ideju: pie vainas bremžu vakuma pastiprinātājs. Jāmaina. Kad uzzināju cenu jaunam, labi, ka sēdēju, tādēļ nebija tālu līdz grīdai: 1460,- €. Salīdzinājumam oriģinālā pakaļājā tilta sija maksā 1200,- €. Bet tur vismaz ir bleķis! Nebiju gatavs tādu naudu eksperimentiem izlietot. Paldies paziņām, par 200,- € dabūja labu, lietotu. No Lūcijas!
Nomainījām. Problēma nepazuda.
Rokas nolaižās, deguns pa zemi.
Vienā no rudens vakariem devos uz Valmieru. Tur kopā ar Ivarss un Morganu ķērāmies klāt pie ripuļiem. Ar domu, ka paši vismaz kaut ko paskrūvēsim. Varbūt sanāk kaut ko uzost. Pirmkārt nokonstatējām, ka ir palicis tikai viens ritenis kurš bremzējās. Otrkārt, pārliecinājāmies, ka suporti ir ideālā kārtībā un gaiss sistēmā nav. Pēc vairākkārtējiem testa braucieniem, izjaukšanas/salikšanas un pārējām jautrām procedūrām nepiespiestā gaisotnē, nekas nebija mainījies. Beigās atvienojām vadu štekeri no ABS bloka. Un še tev! Nebremzējās!
Nākošā dienā dodos uz Rīgu. Viss ir skaisti! Vēl pēc dienas dodos uz darbu: atkal viss tas pats... Lieku atpakaļ štekeri pie bloka un mēģinu fantazēt tālāk.
Pēdējais šajā sarakstā man bija palicis ABS bloks. Bet iedomājoties par iespējamo cenu, man metās slikta dūša. Piedevām detaļu katalogā, nezkāpēc, kā atsevišķs elements, šis bloks nemaz nebija iegādājams. Bet man noveicās ar to, ka ss’ā atradu sludinājumu par rezerves daļām Outlanderiem, kur tieši no turbo modeļa bija palicis vajadzīgais bloks. Tas tika iegādāts par 50,- €.
Nomainīja. Savācot autiņu no meistara, viņš teica, ja šis nepalīdzēšot, tad viņam vēl ir viena ideja. Nospļāvos pār kreiso plecu. Un... iet! Problēma pazuda! Laime pilna sauja!
Sanāk, ka visu operu čakarēja kāds vārstiņš vai bumbiņa vai vēl nezin kas. Sanāk, ka tā ir tīri mehāniska vaina, jo tika nomainīta tikai bloka mehāniskā daļa. Ja būtu elektroniska, tad, visdrīzākais, būtu degusi ABS lampiņa tāfelē. Blokam mehāniskā daļa nav izjaucama, tādēļ arī precīzi nezinu kurš precīzi ir tas riebeklis.
Tagad skatoties visu stāstu, var atrast momentus kad ātrāk varēja noteikt īsto vaininieku, bet pēc kara jau visi ir gudri. Toties tagad bremzes ir perfektas un arī ritošā daļa ideālā stāvoklī, jo pa vidum tika nomainīts arī otra priekšējā riteņa gultnis un aizdomīgā pusass galva.
Ceru, ka šis pasākums kādam, iespējams, palīdzēs ātrāk nekā man noteikt bremžu problēmas iemeslu. _________________ vēsture:
1,2 Colt '82 - pārdots; 1,3 Colt '89 - pārdots; 2,0 Galant '88 - iznīcināts; 1,5 Colt '89 - pārdots; 2,4 GDI Galant '99 - pārdots; 2,0T Outlander '05 - lidoju
|
|